7oyun yapimi.fw

Unity Dersleri 07 – Basit Bir Space Invaders Oyunu Yapalım

Önce ki derse buradan erişebilirsiniz.

Bugünkü dersimizde basit bir space invaders oyunu yapmaya başlayacağız.

Öncelikle uzay gemimizin hareketlerini ayarlayacağız.
Hazır olarak bulunan gemi resmimizi ve gemi objemizi projemizin assets->materials klasörünün içine import edebiliriz.

Import ettikten sonra aşağıdaki gibi sürükle bırak yaparak gemimizi projemize ekliyoruz.
Ekledikten sonra gemimizi küçültmek için Transform-Scale kısmından 1 olan değerleri 0.2 olarak yeniden ayarlıyoruz. 

1

Gemimize renk eklemek için ise rgba içeren png dosyamızı gemimizin üstüne sürükle bırak yapıyoruz.(Obje ve png dosyasına buradan ulaşabilirsiniz.) 

2

Arkaplan rengimiz olan ‘skybox’ı main camera objemizin içindeki Clear Flags kısmından ‘solid color‘ seçeneğiyle istediğimiz bir renge dönüştürüyoruz. Ben arkaplanımı siyah yapmayı tercih ettim.

Sonrasında assets dosyamızın altına ‘script‘ adında yeni bir dosya oluştuyoruz. İçine yeni bir c# script‘i oluşturuyoruz ve adını ‘PlayerCharacter‘ koyuyoruz.

Player Character c# dosyamızın içine hız’ı için public bir float tipinde variable oluşturuyoruz. 

3 9

Gemimizin hareketleri için ise Movement metodu oluşturarak içini dolduracağız.
Hareketler için (yukarı, aşağı, sağa, sola) Input.GetKey(KeyCode.#) boolean değerini kullanalım.

# kısmına  klavyedeki sağ için D, sol için A, yukarı için W ve son olarak aşağı için S harflerini kullanalım.

4as4

Sonrasında c# scriptimizi gemi objemize component olarak ekleyelim.

5

Daha sonra movement speed’e istediğimiz bir değeri verelim. Ben 50 değerini verdim. Şimdi çalıştırıp deneyelim.

6

Movement speed‘imiz çok hızlı olduğu için 20’ye indirelim.
Daha sonrada objemizin ismini PlayerCharacter olarak değiştirelim ve objemize box collider component‘i ekleyelim.

Önceki derslerimizde de gördüğümüz gibi box collider component‘i objemizi projemizde fiziksel yapı olarak somutlaştırır.
İlk başta box collider’ımız objemizin fiziksel yapısından küçük olacağı için x,y,z sizelarını 15,15,15 olarak ayarladıktan sonra edit collider kısmından box collider component’ımızı düzenleyelim.

7 4
8 1

Bu derslik bu kadar gelecek dersimizde shooting (ateş etme), düşman gemileri ve ekranımıza sınırlamalar gibi yeni özellikler ekleyeceğiz.

Bu eğitim seti Kaynak tarafından oluşturulmuştur. İletişim Maili: Mail 

İletişim: admin@herseymi.com
Yazı oluşturuldu 110

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Aramak istediğinizi üstte yazmaya başlayın ve aramak için enter tuşuna basın. İptal için ESC tuşuna basın.

Üste dön