3proje.fw

Unity Dersleri 03 – Proje Yapısı ve Componentler

Önce ki derse buradan erişebilirsiniz.

Unity Proje Yapısı

Projemizi oluşturduktan sonra projemizin kısaca yapısını inceleyelim;
Hierarchy kısmında oyunumuzda yer alan tüm nesneleri kolayca görebiliriz ve çift tıklayarak bulundukları konuma gidebiliriz. 

Create‘e tıkladığımızda ise ekleyebileceğimiz -unity yapısı içinde hazır bulunan- nesneleri  görebilir ve kolayca ekleyebiliriz. Bu hazır nesneler ile birlikte (küp, ağaç vs), bize gerekli olan farklı ışıklandırmalar, kamera, efektler veya ses/video eklemek istiyorsak hazır yapılar bulunmakta.

1 4

2 5

Projemizi açtığımızda bulunan yapılar;

Main Camera – Oluşturduğumuz oyunun hangi açıdan nasıl görünmesini istediğimizi buradan ayarlıyoruz. Bir nevi  projemizi oyuncunun ekranından nasıl göründüğünü bize gösteriyor diyebiliriz.

3 5
4 6

Kamera default özellikleri projeyi açtığımızda bu şekilde geliyor. Clear Flags kısmından projenin arka planını ayarlayabiliyoruz.

Diğer özellikleri değiştirip deneyerek ve görerek bakmanızı öneririm çünkü Unity görsel ağırlıklı bir yapı olduğu için tam değişikleri ancak bu şekilde görebilir ve anlayabilirsiniz.

Directional Light – Projemizin ışığını buradan ayarlıyoruz. Doğal ışık, spot ışığı gibi seçenekler bulunmakta.

Nesnelerin oluşturduğu gölgeleri veya ışığın nasıl göründüğünü görmek için ise projemizi çalıştırmamız gerekiyor. 

5 5

Örneğin projemize kamera açısında görünen bir silindir ekleyip component yapısını inceleyelim :

6 2
7 1

Projemize silindiri eklediğimizde basit componentlar geliyor. İstersek add component diyerek yenilerini ekleyebiliriz.

Peki nedir bu unity’deki componentlar? 

Oluşturduğumuz nesneyi kontrol etmemize ve özellikler eklememize yarayan eğer istersek kendimizde oluşturabildiğimiz yapılardır.

8 1

Örneğin ben denemek amaçlı Rigidbody component‘ını ekledim ve silindirime bir ağırlık verdim. Silindire ağırlık verdiğim için silindir alttaki gifte de gözüktüğü gibi yere doğru düştü.

9

Silindirin altına bir zemin(plane) eklendiğinde ise ;

10

Capsule Collider component’ı ise bir nevi nesnemizi çevreleyen onun fiziksel yapısını hiçe sayan bir component

11 2

Bu component nesneyi ilk oluşturduğumuzda nesneyle birlikte geliyor. Bu component’ı devre dışı bırakarak projemizi yeniden çalıştırdığımızda :

12

Veya edit collider özelliğini kullanarak çevreleyen yapıyı genişlettiğimizde :

13 1
14

Bu haftalık da bu kadar gelecek hafta da kendi component‘ımızı nasıl oluşturacağımızı öğreneceğiz.

Bu eğitim seti Kaynak tarafından oluşturulmuştur. İletişim Maili: Mail 

İletişim: admin@herseymi.com
Yazı oluşturuldu 96

Bir Yorum Yazın

Benzer yazılar

Aramak istediğinizi üstte yazmaya başlayın ve aramak için enter tuşuna basın. İptal için ESC tuşuna basın.

Üste dön