platform.fw

Unity 2D Oyun Tasarımı Ders8 | Platform’un Hazırlanması

Önce ki dersimize buradan erişebilirsiniz.

Unity 2D derslerinin 8. ile devam ediyoruz..
Karakterimizin kontrolünü tamamladığımıza göre şimdi gelelim oyun alanımızı oluşturmayı..

Yaptığınız oyuna göre platform çizebilirsiniz veya internetten araştırmayla güzel resimler bulabilirsiniz..
Ben burada Unity ile olan kısmı ele alacağım, o yüzden internetten platform için bir resim dosyası buldum..

Şimdi bulduğum resim dosyasını daha önce öğrendiğimiz şekilde Sprite Editor penceresinden Sprite’lara ayırıyorum..
Bunun için : Sprite Mode>Multiple>Apply>Sprite Editor açıyoruz..
Slice>Automatic>Slice butonuna basıp Apply butonuna basıyoruz..

1 1
Resim1

Öncelikle platformları mı zemini mi oluşturacak şekilde Scene bölümüne sürükleyerek bırakıyorum ve yan yana düzenliyorum..
Daha sonra kendime bir arka plan resmi beğeniyorum.. onu da Scene bölümüne sürükleyip atıyorum..

Şimdi burada bir hatamız var arka plan resmimiz en önde.. Daha önce tasarım ile uğraşmış arkadaşlar Layer olayını bilir..
Layer ile hangi resim önde hangi resim arkada belirleyebilirsiniz..
Unity de Layer nerede bir bakalım..

2 1
Resim2

GameObject‘imize tıkladığımız zaman Inspector penceresinde bulunan Sprite Renderer Componenti altında Order in Layer..
Order in Layer default değeri olarak “0” değerini alır..

Biz istediğimiz resim dosyasını arka plana atmak istiyorsak bu değeri “0” dan düşük yapmamız gerekir..
Ben -1 olarak ayarlıyorum.. Tabi birden fazla resim dosyası atacaksınız eksi değerini arttırmanız gerekir..

3 1
Resim3
Collider:

Evet resimlerimizi yerleştirdik.. Şimdi bu resimlerin oyun alanında bir hacmi olması için Collider ekliyorum..

Collider konusunu önce ki dersler de işlemiştik.. Hangi Collider’ı seçeceğiniz sizin resminize bağlı
Örneğin zemin kısmında Box Collider hareket eden platformunuz da ise Polygon Collider‘ı seçebilirsiniz..

4 1
Resim4

Yeşil kısımlardan gördüğünüz gibi eklediğimiz Box Collider tam olarak resim içine oturmamış..

Bunun için Inspector penceremizde ki Component de bulunan Offset ve Size değerleri ile oynuyoruz..
Polygon Colider da ise Edit Collider butonuna tıklayarak nokta(Vertex)lardan Collider’ımızı düzenliyoruz..

Collider işini de hallettiğimize göre şimdi gelelim hareket eden platformumuza yani asansörümüze..
Animasyon yapımını önce ki derslerimiz de görmüştük..
Platformumuza tıklayarak yeni animasyon oluşturuyoruz..

Anismayonumuzun ilk frame(kare)inde platformumuzun şuan ki konumunu gösteriyoruz..
2. frame de yukarı çıktığı zaman ki konumunu gösteriyoruz
Ve 3. frame de tekrar ilk konumunu gösteriyoruz..
Animasyon hızını ayarladıktan sonra oyunumuzu çalıştıralım..

5 1
Resim5

Evet oyunumuzu başlattığımız zaman görüyoruz ki oradan oraya zıplayıp koşa biliyoruz 🙂
Bu dersimizin de sonuna geldik, herhangi bir sorunuz da yorum yapabilirsiniz..
Bir sonraki ders de görüşmek üzere..

İletişim: admin@herseymi.com
Yazı oluşturuldu 110

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Aramak istediğinizi üstte yazmaya başlayın ve aramak için enter tuşuna basın. İptal için ESC tuşuna basın.

Üste dön