Önce ki derse buradan erişebilirsiniz..
Unity 2D derslerinin 7. ile devam ediyoruz..
Karakterimiz de “üst ok” tuşuna basıldığın da veya “W” tuşuna basıldığında Y ekseninde hareket ettiğini görüyoruz..
Ancak bu tuşlara basılı tuttuğumuz zaman da karakterimiz hareket etmekte..
Zıplama tuşu genel olarak “Space” tuşu olarak kullanılır..
Oyunumuzun güzelliği açısından bu olumsuzlukları ortadan kaldıralım..
Öncelikle kodumuz da ki “Vertical” bölümünü silelim.. Bknz: Resim1
Şimdi ise Ders 6‘da öğrendiğimiz “If-Else” yapısı ile “Space” tuşuna basıldığında neler yapılacak onu yazalım..
Kodumuz:if(Input.GetKeyDown(KeyCode.Space)){
....
}
Input = Bu kod parçacığını Ders 4‘de görmüştük.. Girdi anlamına gelir..
GetKeyDown = Tuşa basıldığı zaman..
KeyCode.Space = Hangi tuşa? Space tuşuna basıldığında.. Bknz: Resim2
If yapısını oluşturduk, şimdi bizim yapmak istediğimiz karakterin zıplaması bu yüzden karakterimizin RigidBody2D ulaşmamız lazım..
Kodumuz:private Rigidbody2D rb;
rb = gameObject.GetComponent<Rigidbody2D> ();private Rigidbody2D rb; =
Bu kod ile “rb” adında bir değişken oluşturdukrb = gameObject.GetComponent<Rigidbody2D> (); =
Bu kodda ise GetComponent ile gameObjectimizin RigidBody2D erişmiş olduk..
Yukarıda ki kodları önce ki dersler de işlediğimiz için tek tek anlatım yapılmayacaktır..
Şimdi Scriptimize tekrar bakalım.. Bknz: Resim3
Bu kodu oyun başladığında bir kere çalıştır, bir daha çalıştırmana gerek yok dediğimiz için..
Şimdi If yapımızın içini dolduralım..
Kodumuz:
rb.AddForce (new Vector2 (0, 300));
AddForce = Güç uygulamak anlamına gelir..
new Vector2 = Hangi yöne? Vector2 yani X,Y eksenlerine..
(0, 300) = 0 X eksenini 300 ise Y eksenini gösterir.. Yani ilk sayı X ikinci sayı Y ekseni,
Bizde zıplama işlemi yapacağımız için X yani yatay ekseni 0, Y yani dikey eksenine güç için sayı verdik.. Bknz: Resim4
Peki biz zıplamak için uyguladığımız gücü sürekli değiştirmek zorunda kalırsak ne yapacağız..
Yani diyelim ki karakterimizin kafasını bir yere çarpmasını istemiyoruz..
Bu yüzden de uyguladığımız gücü sürekli değiştirerek denememiz gerekiyor..
Her seferinde “Script” değiştirirsek çok zaman kaybı olur..
Bu yüzden uyguladığımız güce değişken atayacağız ve bu değişkeni “public” olarak ayarlayacağız..
Böylelikle oyunumuzu denerken dışardan bu gücü değiştirebileceğiz..
Kodumuzun son haline bakalım.. Bknz: Resim5
Evet oyunumuzu çalıştırdığımız da karakterimizin zıplamasın da hiç bir sıkıntı olmadığını görüyoruz 🙂
Bu dersin de sonuna geldik..
Takıldığınız sormak istediğiniz herhangi bir konu da yorum yazabilirsiniz..
kodu aynen yazdım ama hata veriyor ne yapmalıyım
Helal Olsun 3 haftadır bu kodu arıyordum ÇOK ÇOK Teşekürler ellerinize sağlık.