Önce ki dersimize buradan erişebilirsiniz.
Unity 2D derslerinin 2. ile devam ediyoruz..
Oyun tasarımın da görsellik açısından en önemli konu olan animasyonlara Unity ekibi de çok önem vermiş durum da..
Animasyon yapımın da tasarımcı için hem basit hemde zevkli olması için ellerinden geleni yapmışlar..
Animasyon yapımına geçmeden önce Trace paketimizi Import edelim..
Assets>Trace>Sprites>RobotBoyWalkSprite karakterimizin üstüne tıklayarak “Inspector” kısmına geliyoruz. Bkz: Resim1
1: “Sprite Mode” kısmını “Single” dan “Multiple” ye çeviriyoruz
2: “Apply” butonuna tıklıyoruz
3: “Sprite Editor” çalışma sayfamızı açıyoruz.
Bu olayı yapmamızın sebebi biz programa diyoruz ki, bu resimde tek(Single) bir obje yok, birden fazla(Multiple) obje var.
Gelelim “Sprite Editor” ümüze Bkz: Resim2
1: “Slice” kısmına tıklıyoruz
2: “Type” bölümünü “Automatic” olarak seçiyoruz
3: “Slice” butonuna tıklıyoruz.
Burda yaptığımız elimizde bulunan tek bir resim dosyasında ki karakterlerimizi ayrı dosyalara ayırmaktır. Bunda ki amaç animasyon yapabilmemiz için karakterin nerde nasıl hareket etmesini belirleyebilmek içindir. “Apply” diyerek “Sprite Editor” penceremizi kapatıyoruz.
Şimdi “Project” kısmına bir göz atalım Bkz: Resim3
Evet gördüğünüz gibi karakter hareketlerinin her biri farklı dosyalar içinde..
Resim4 ‘ de gördüğünüz üzere ana karakterimizi “Scene” kısmına sürükleyip bıraktıktan sonra,
karşımıza çıkan ekran da animasyonumuza bir isim vererek “Kaydet” butonuna tıklayalım
“Animation” bölümüne geldiğimiz de animasyonumuzun oluştuğunu göreceksiniz. Bkz: Resim5
1: Animasyon kayıt Başlat/Durdur butonu
2: Animasyonu Oynat butonu
3: Animasyon Hızı
4: Animasyon Özellikleri Kısmı
5: Animasyon düzenleme alanı
Evet Animasyon Oynat butonuna basarak animasyonumuzun çalıştığını görebiliriz..
Bir sonra ki ders de görüşürüz..