Unity 2D mobil oyun tasarımı derslerinin 1.si ile başlayalım..
Öncelikle oyun motorumuzu tanıyalım..
Unity ile hem 3D hem 2D hem de VR oyun tasarımlarınızı yapabileceğiniz bir oyun motorudur.
Unity’nin en güzel avantajlarından bir tanesi MultiPlatform oluşu..
Resim1‘ de gördüğünüz bir çok platform da oyunlarınızı tasarlayabilirsiniz, ayrıca tasarladığınız oyunu “Genel Kodlar(İleri ki dersler de değineceğim)” ile tasarlarsanız, hiç bir kod değişikliği yapmadan oyununuzu diğer platformlara da aktara bilirsiniz..
Unity görsele dayalı bir oyun motorudur, böylelikle tasarımcı oyununu tasarlarken hem daha kolay hemde sıkılmadan zevkle bir tasarım yapabilecek..
Sözü daha fazla uzatmadan dersimize başlayalım
Tabi ki programımızın arayüzüyle başlıyoruz..
Unity oyun motorumuzu açtığımız da Resim2‘de ki ekran bizi karşılıyor
1: Projemizin adını belirliyoruz(İsterseniz oyun adını yazabilirsin, burda ki ismi siz göreceksiniz)
2: Projemizin yolunu belirtiyoruz
3: Proje sahibi
4: Oyun boyutumuzu belirliyoruz
Ve “Create Project” diyerek programımıza giriş yapıyoruz..
Program arayüzü 4’e bölerek geliyor, isteğimize göre bu bölümlerin yerlerini değiştirebiliriz..
Resim3 üzerinden devam edelim
1: “Hierarchy” bölümü, bu bölüm sahneye attığınız her objeyi düzenlemenizi sağlıyor
2: “Scene” bölümü, oyunumuzu tasarladığımız alan
3: “Asset Store” bölümü, Unity’nin marketidir, bir çok ücretli ve ücretsiz materyallere bu kısımda ulaşabilirsiniz..
4: “Game” bölümü, bu bölümde de tasarladığımız oyunun çıktısını görüyoruz.
5: “Inspector” bölümü, seçtiğiniz objelerin ayarlarını yapacağınız bölümdür
6: “Project” bölümü, proje dosyalarını kategorileyeceğimiz yerdir
7: “Console” bölümü, oyunumuz da ki hataların ve uyarıların gösterileceği kısımdır
8: “Animator” bölümü, oluşturduğumuz animasyonları düzenleme alanı
9: “Animation” objelerimize animasyonlar yapacağımız bölüm..
Unity ile 2D oyun tasarlarken ihtiyacımız olan şeyler; Bkz: Resim4
1: Sprite = Sprite dediğimiz şeyler GameObject’lerdir, yani oyun da görsel olarak gördüğünüz her şey birer Sprite’dır.
2: Script = Yani kodlar, karakterinizin hareket etmesinden tutun da score tablosuna kadar herşeyin kodlanmasıdır. Unity bizlere iki dil sunuyor C# ve JavaScript, derslerimiz C# üstünden devam edecektir
3: Animation = Animasyon olmadan oyununuz da bir çekicilik olmaz, kod yazmadan animasyon yaparak oyunumuza tatlı görseller katacağız
En Çok Kullanılan Klavye Kısayolları
“Q” tuşuna basarak Scene bölümün de mouse nuz ile rahatça gezebilirsiniz
“W” tuşu ile seçtiğiniz objeyi (2D olduğu için X ve Y konumlarında) hareket ettirebilirsiniz
“E” tuşu objenizi döndürmenizi sağlar
“R” tuşu objenizi büyütüp küçültmeye yarar
“Ctrl+D” objenizin kopyalanmasını sağlar (Ctrl+C ve Ctrl+V’yi atlıyorum 🙂 )
İlk dersimizin sonuna geldik.. Her türlü soru ve sorunlarınızı yorum olarak belirtebilirsiniz..